Bij de start te Leuven op 21 juli 2013

Bij de start te Leuven op 21 juli 2013

vrijdag 26 juli 2013

Dagindeling – Deel 1

Tijdens onze eerste reis met Govaka werd ik gekoppeld aan Jan. Waarschijnlijk omdat men dacht dat 2 niet meer zo jonge nieuwelingen het best bij elkaar zouden matchen.

Vanaf onze eerste logies samen stelde Jan als voorwaarde dat hij links wou zijn. Niet in de politieke betekenis ervan. Dit wil zeggen, steeds het linkerbed, het linkergedeelte in de badkamer, enfin alles wat kon gedeeld worden. Als er aparte bedden zijn, dan maakt het mij niets uit. Ik ben er nog niet achter gekomen wat de reden hiervan zou kunnen zijn.  Ik heb al gedacht dat Jan niet vlak bij de deur wil slapen. Dit als veiligheid bij een eventuele overval. Maar na reeds enkele reizen samen gedaan te hebben, moet ik erkennen dat het enorm praktisch is. Nooit discussie, en steeds alles goed geplaatst.
Jef en Jan, ondertussen reeds 4 jaar samen op reis met Govaka.
Na reeds enkele jaren een koppel gevormd te hebben met Jan, beginnen we ons een ritueel eigen te maken.  Jan heeft een zee van tijd. Ikzelf schiet graag tijdig in gang. We hebben dus onze eigen ritueel gevormd. Jan blijft zogezegd pitten, met een half oog open om te kijken of hij nog enkele seconden kan blijven slapen. Ik begin met mijn procedure: scheren, WC, wassen, lenzen in, aankleden, valies maken, bidons vullen met epo-poeder, GPS instellen, helm en zonnebril klaar zetten. Als dat alles achter de rug is, zal Jan in gang schieten. Wat er dan gebeurt weet ik niet. Ik zit dan aan het ontbijt. Wat merkwaardig is:  Jan is nog nooit te laat gekomen, en heeft zelfs tijd op overschot

1 opmerking: